Zrada: Dozhd’ Closes in Latvia

From |FT:

Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.comT&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found here.

The trigger to ban TV Rain came last week when Alexei Korostelyov, a news anchor, asked Russians drafted into the army and their relatives to send information about their often dire living conditions. The grim news from the front has been an important topic for independent outlets like TV Rain, which have reported on men being press-ganged into fighting, forced to buy basic equipment and slaughtered en masse in artillery strikes.

But Korostelyov provoked an outcry by saying TV Rain hoped “we have been able to help many servicemen with things like equipment and basic comforts” — a sign taken in Latvia that even exiled Russians supported the war effort.

Dzyadko said Korostelyov’s comments “do not reflect the position of the channel,” which he said TV Rain had proved by firing him.

Though the channel quickly apologised and fired Korostelyov, the incident capped tensions that had been evident since the channel started broadcasting in Latvia. TV Rain was under investigation for two incidents apparently demonstrating its support for Russia — calling Russia’s armed forces “our army” and showing a map of Russia with the Crimean peninsula, which Putin annexed from Ukraine in 2014.

I was laughing my tits off when reading the above.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s